Uzyskanie informacji o czynnościach w sprawie sądowej

Uzyskanie informacji o czynnościach w sprawie sądowej

Jeśli uzyskali Państwo informację o sprawie sądowej lub taką Państwo zainicjowali z pewnością ważne jest, aby śledzić jej postępy. Warto rozważyć wsparcie radcy prawnego, jednak bez względu na to czy korzystają Państwo z profesjonalnego pełnomocnika zawsze mogą Państwo uzyskać informację o swojej sprawie.

Jest na to kilka możliwości:

       1.Telefon do sądu 

Jednakże ze względu na przepisy RODO i wewnętrzne przepisy sądów ilość informacji, którą można uzyskać w ten sposób jest ograniczona. Zawsze zostaną Państwo zapytani o sygnaturę oraz strony postępowania.

 

        2. Wizyta w sekretariacie sądu 

W sekretariacie sądu można uzyskać podstawowe informację o sprawie, ale trzeba liczyć się z tym, że jeśli przybędą Państwo bez zapowiedzi to akta mogą być np. wypożyczone. W takim przypadku w zasadzie żadnych informacji Państwo nie uzyskają. Ponadto, w czasach COVID-19 dostęp do sekretariatów jest ograniczony.

 

        3. Zamawianie akt do czytelni akt  

Większość sądów umożliwia czytanie akt sprawy w czytelni (w niektórych możliwe jest to w sekretariacie, taka informacja zawsze znajdzie się na stronie sądu). W czytelni możliwe jest uzyskanie dostępu do wszystkich akt (teczek) sprawy i wszystkich zgromadzonych w nich dokumentów. 

 

Do czytelni zamawia się akta z wyprzedzeniem na konkretny termin – dzień i godzinę. W czasach COVID-19 terminy mogą być wydłużone. 

 

         4. Rejestracja w portalu www.portal.wroclaw.sa.gov.pl i dodanie sprawy do konta.

Portal umożliwia dostęp do informacji o sprawie np. termin rozprawy, wpłynięcie pism procesowych, wydane przez sąd zarządzenia, protokoły z rozpraw.

Do rejestracji przyda się Profil Zaufany bo to najłatwiejsza forma i niewymagająca wyjścia z domu. Więcej informacji można znaleźć pod linkiem:

https://portal.wroclaw.sa.gov.pl/zalacznik/instrukcja_weryfikacja_uzytkownika_zewnetrznego.pdf

Gdy już zostaną Państwo pozytywnie zweryfikowani możliwe będzie zalogowanie się do portalu. Wtedy należy wejść w zakładkę “Wnioski” wybrać “Złóż wniosek” i “Wniosek o dostęp do sprawy”. Po uzupełnieniu i zaakceptowaniu w ciągu 2 dni powinno dojść do zweryfikowania wniosku. Gdy wniosek zostanie pozytywnie zweryfikowany sprawa pojawi się na Państwa koncie w portalu.

Warto dbać o swoje sprawy, zachęcamy również do kontaktu z radcą prawnym. W przypadku spraw sądowych czasem jeden niewłaściwy ruch, niedotrzymanie terminu może mieć znaczące konsekwencje.

Napisz do nas.

 

06.04.2021